شیعه پاسخ می دهد.

از اهل بیت دفاع کنیم

شیعه پاسخ می دهد.

از اهل بیت دفاع کنیم

شیعه کشی یا نسل کشی ؟

شیعه کشی یا نسل کشی ؟

ناصبیان جدید که قبل از این بیش از 25 نفر از رانندگان و خدمه کامیون های حامل سوخت و آذوقه را با فجیع ترین و ضع به شهادت رسانده بودند شب گذشته 11 نفر دیگر از رانندگان و خدمه ای که در بند خویش داشتند پس از شکنجه ، سربریده و در دو نقطه درکنار جاده ملی انداخته بودند.

 

براساس گزارش ابنا 8 جسد بی سر و قطعه قطعه شده در نزدیکی شهرک سنی نشین صده و 4 جسد دیگر با وضع مشابه در نزدیکی پاسگاه نیروهای شبه مرزی در منطقه «آراولی» به دست آمده است.

روز گذشته شیعیان و سنی ها در صده و بالش خیل با آتش بس دوجانبه موافقت کرده بودند ولی به نظر می رسد برخی از مقامات دولتی و نظامی منطقه با توجه به «مأموریتهای ویژه خود» از قدرتی نا مرئی در اسلام آباد و یا در خارج ازمرزهای پاکستان در برابر هر اقدامی در راستای صلح و آشتی بین مردم کرم ایجنسی مانع می تراشند و این بار نیز با آزاد کردن عده ای اشرار ناصبی از زندان تا کنون 35 نفر از شیعیان را به شهادت رسانده و این حوادث دورنمای صلح و آتش بس در این منطقه محاصره شده از 8 ماه گذشته، را تیره تر ساخته است.

در همین حال «کاپیتان علی اکبر» دبیر انجمن حسینی در گفتگو با رسانه های پاکستانی تهدید کرده است که چنانچه دولت علیه اشرار ناصبی دست به اقدام نزند شیعیان رأسا آنها را مجازات خواهند کرد و مسئولیت و عواقب اقدامات شیعیان بر عهده دولت خواهد بود. وی افزود: ما روز گذشته با وجود همه تعرضات و تجاوزات و شهادت بیش از 25 نفر از همکیشان خود در چند روز اخیر، باز هم به صلح و آتش بسی که مورد درخواست سنی های بوده تن دادیم ولی امروز 11 جسد جدید از برادران و فرزندان خود را از جانب آنها به عنوان هدیه صلح دریافت کردیم.

قابل ذکر است که اگرچه جنگ جاری در پاراچنار علیه شیعیان توسط گروهکهای تروریستی راه اندازی شده و توسط آنها ادامه پیدا کرده است اما سنی های منطقه با آنها برخوردی در این رابطه نمی کنند بلکه خانه ها و روستاهای سنی نشین در اختیار آنها قرار می گیرد و تروریستهای از مناطق سنی نشین شیعیان را مورد تعرض قرار می دهند و مناطق سنی نشین بستر پرورش تروریستها به شمار می روند .

وهابیون یزیدی که از رودرو شدن با شیعیان در جنگ وحشت دارند برای چندمین بار شیعیان بی دفاع و غیر مسلح را هدف قرار دادند که این عمل در نزد همه اقوام و ملتهای عالم ناجوانمردی و بزدلی محسوب می شود علاوه بر این که این اعمال تخلف صریح از قوانین بین المللی حقوق بشری است.

به دنبال پخش اخبار مربوط به شهادت 11 نفر دیگر از شیعیان معاون فرماندار پاراچنار – که اخیرا به تبانی با تروریستها متهم شده – گفته است که تنها هشت جسد از مقتولین شیعه یافت شده است.

5 روز قبل 35 نفر از تروریستهای ناصبی با تبانی فرمانده نیروهای شبه نظامی «سرهنگ مجید» و معاون فرماندار، از زندان شهرک صده فرار کرده بودند و یک روز بعد آنها به کاروانی حمله کردند که بعد از هشت ماه محاصره، آذوقه و سوخت را به شهر شیعه نشین پاراچنار منتقل می کرد. آنها محتویات کامیون ها را به سرقت برده؛ 13 دستگاه کامیون را به آتش کشیده؛ چهار نفر را به شهادت رسانده و 32 نفر را ربوده بودند که 20 نفر را دو روز پیش بعد از مسله کردن و شکنجه غیرانسانی در آتش سوزانده و به اعتراف مطبوعات پاکستانی مورد بی احترامی قرار دادند و اجساد 11 نفر از 12 نفر باقیمانده نیز امروز صبح در دو نقطه یافت شده و بک نفر از شیعیان نیز در حین نقل و انتقال اسراء موفق به فرار از دست تروریستها گردیده است.

در طول 15 ماه گذشته شیعیان و اهل سنت منطقه بارها مقامات محلی و حکمران ایالت سرحد و برخی جریانها در دولت مرکزی را به ایجاد فتنه و جنگ در پاراچنار متهم کرده اند و اکنون راز دولتمردان فاش گردیده و ثابت شده است که در حوادث تروریستی ضد شیعی جدید مقامات نظامی و اجرائی منطقه دست دارند.

یادآوری این نکته نیز مهم است که به دنبال حمله تروریستها به کاروان آذوقه، دولت مدعی شد که بالگردهای توپدار ارتش ضمن حمله به تروریستهای مهاجم 14 نفر از آنان را کشته و 28 نفر را مجروح کرده  اند ولی براساس خبرهای واصله از بیمارستان شهرک سنی نشین صده بالگردها به جای حمله به تروریستها، روستای سنی نشین پیرقیوم را هدف قرار داده و 5 نفر از اهالی روستا را کشته و 28 نفر از جمله زنان و کودکان این روستا را مجروح نموده اند.

در همین حال صدها تن از دانشجویان و جوانان پاراچناری – که به دلیل مسدود بودن راهها و محاصره پاراچنار قادر نیستند به خانه های خود در پاراچنار بروند - در پایتخت پاکستان و در مقابل مجلس ملی این کشور دست به تظاهرات زدند و خواستار خاتمه تجاوز تروریستهای ناصبی، رفع محاصره هشت ماهه، بازگشایی راهها و تأمین مایحتاج مردم پاراچنار شدند و از انفعال دولت پاکستان در مقابل تروریستها انتقاد نموده و اعلام کردند که دولت در اعمال حاکمیت خود در کرم ایجنسی و راهها منتهی به آن، از تروریستها شکست خورده است.

تظاهر کنندگان پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی را حمل می کرده اند که بر روی آن نوشته شده بود: ’ما طالبانیزه کردن پاکستان را رد می کنیم ‘ و ’محاصره کرم ایجنسی را پایان دهید‘۔ آنها علیه دولت مرکزی و حکمران ایالت سرحد شعار دادند.

برخی تظاهر کنندگان به نمایندگان رسانه ها گفتند که جنگ در پاراچنار از 15 ماه گذشته ادامه دارد و حکومت در اعمال حاکمیت در منطقه شکست خورده است. آنها گفتند: در بیمارستانهای پاراچنار دارو و اکسی‍ژن یافت نمی شود؛ مواد غذایی وجود ندارد؛ صدها هزار شیعه از 8 ماه گذشته در محاصره به سر می برند؛ دولت گاهی برای این که نشان دهد مردم پاراچنار را فراموش نکرده، بالگردها را به پاراچنار اعزام می کند اما عده ای افراد خاص با این بالگردها جابجا می شوند و عامه مردم و بیماران و مجروحان به فراموشی سپرده می شوند؛ مردم پاراچنار قبل از این با تقبل هزینه های چند برابر از طریق استان های پکتیا و ننگرهار افغانستان به پیشاور رفت و آمد می کردندولی نیروهای دولتی که از بازگشایی راهها و رفع محاصره منطقه ناتوانند، مرزهای افغانستان را نیز بر روی مردم بسته اند.

«رحمن ملک» مشاور امنیتی نخست وزیر پاکستان، که در مجلس ملی حضور داشت به توصیه نمایندگان مجلس با هیئتی از تظاهر کنندگان دیدار کرد و قول داد که راههای منتهی به پاراچنار با اعمال قدرت از سوی دولت فدرال در سه روز آینده بازگشایی خواهد شد و برای نقل و انتقال کسانی که از خانه های خود دور مانده اند از امکانات جایگزین مانند بالگرد وغیره استفاده خواهد شد!

قابل ذکر است که نیروهای مرزی معروف به ملیشیاهای محلی در زمان استعمار انگلیس در مناطق قبائلی تشکیل شده بودندو  فلسفه تشکیل این نیروها این بوده که آنها در مناطق خودشان امنیت ایجاد کنند بدون آن که اختلافی با مردم محلی داشته باشند ولی در دهه 1970 میلادی در زمان ذوالفقار علی بوتو، براساس یک طرح عجیب این نیروها جا بجا شدند و مثلا نیروهای ملیشیای پاراچنار به مناطق سنی نشین متعصب انتقال داده شدند و در مقابل نیروهای متعصب سنی از وزیرستان شمالی و جنوبی به پاراچنار انتقال یافتند و این نیروهای غیر بومی تا کنون چندین بار شیعیان را هدف تیراندازی قرار داده اند؛ چندین بار در جنگهای این منطقه آتش بیار معرکه بودند و جنگ را آغاز کرده و آنگاه عقب نشینی کرده اند؛ در درگیریهای ماه آوریل 2007 و ‍ژانویه 2007 نیروهای ملیشیا یا همان شبه نظامیان مناطق شیعه نشین را هدف قرار دادند و حوزه علمیه شیعیان را هدف قرار دادند و باعث شهادت دهها تن در این شهر شدند و اکنون یکی از مطالبات شیعیان مظلوم پاراچنار این است که نیروهای بومی این منطقه به منطقه بازگردانده شوند و نیروهای غیر بومی به مناطق خودشان اعزام شوند.

گفتنی است که نیروهای شیعی ملیشیا که در مناطق ناآرام سنی نشین مستقرند چندین بار هدف تعرض تعصب آمیز افراطیون ناصبی قرار گرفته و به شهادت رسیده اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمود پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 03:54 ب.ظ http://sistan-e-man.blogfa.com

سلام دوست من : متاسفانه امروز شیعیان حتی در کشور خودشان هم مظلوم هستند در همین استان ما که در یک کشور شیعه قرار دارد میبینید که با شیعیان چه رفتاری میشود چه برسد در پاکستان و هند و افغانستان و این یعنی اوج مظلومیت شیعه . یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد